יום ראשון, 22 ביולי 2012

לקראת Open Source - המופע החדש של להקת מריה קונג




בנובמבר שנה שעברה ייצא לי לצפות בהופעת המחול של להקת מריה קונג "
Kong's nights" (שאגב, עדיין מציגנ מדי פעם). חייבת לציין שזה היה אחד ממופעי המחול המודרני הטובים שייצא לי לראות בשני האחרונות. מופע מחול טוב מייצר דימויים שנשארים אצלי שנים בזיכרון (דוגמת ברק מרשל שראיתי לפני הרבה זמן). 

עם זאת, מחול מודרני נתפס בעיני לא פעם כבעייתי. הטשטוש בין מחול לתיאטרון הפך יותר ויותר גדול, ובעיני מוריד מאיכויותיו של המחול. בנוסף, נדמה שמחול מודרני עשוי לעיתים ליפול ל"קלישאות" בדוגמת מוסיקה מנוכרת המורכבת מצלילים מתכתיים או הבעות פנים וקולות הרקדנים שלא מצליחים להעביר את הרגש. תקראו לי שמרנית, אבל כשאני באה לראות מחול, אני רוצה לראות מחול. אני רוצה שירגשו אותי באמצעות תנועות.
במופע של מריה קונג זה ממש היה אחרת. אם הייתה מוזיקה מנוכרת היא שירתה את היצירה. עיצוב התלבושות המוקפד היה נהדר ושירת את תנועות השחקנים. הפך אותם ליצורים מיתיים כמעט.



להקת המחול מריה קונג נוסדה בשנת 2008, על ידי ארבעה רקדנים יוצאי להקת בת-שבע שחברו לארבעה יוצרים מרחבי העולם. זה ממש לא להקה בוסר, אלא להקה שמצליחה ליצור יחד דברים מעניינים.

היום, אני שמחה ללכת לצפות במופע החדש של הלהקה שיעלה במדיאטק חולון. המופע החדש – "Open source" נשמע כבר כיצירת מחול שככל הנראה משלבת ניו מדיה וממש מתכתבת עם המרחב הווירטואלי.

הסיפור הוא על ליל כלולות של אישה. רגע לפני ההתמסרות, היא מתבוננת לתוך מראה ומולה צפים הפחדים העמוקים, עולות הפנטזיות, ומתגלות הכמיהות החבויות. בהתרחשות העלילה שולט 'הקוסם - מגשים המשאלות', השואף להבנה טובה יותר של התכונות המרכיבות אותנו, מבקשי המשאלות. מסתבר שאותו מגשים משאלות הולך למלא את תפקידו באמצעות שילוב אמצעים טכנולוגיים. אותו יימלא חבר הלהקה שבא מעבר עשיר בפוסט פרודקשן, ותלת מימד. מה שבטוח, נראה שיהיה מעניין. זה גם נראה לי אמיץ לייצר מופע מחול הנסמך על אמצעים טכנולוגיים. מה שמעיד על ראייה חדשנית ובחינת אמצעים חדשים וניו מדיה ביצירה האמנותית, ניסיום שכבר מוערך בעיני.

קטע מתוך המופע החדש -




מחכה בקוצר רוח למופע,
עדכונים וחויות בפוסט הבא!
ללוח ההופעות של הלהקה הקליקו כאן

3 תגובות:

  1. מסכים עם טענותייך למחול המודרני. לא מכיר את הלהקה, נשמע מעניין!

    השבמחק
  2. תודה. כדאי לך להכיר. הם ממש טובים. אחזור לדווח אחרי המופע של היום :)

    השבמחק
  3. הבלוגרית בה הידיעה!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...